lördag 2 juni 2012

Återkommen.

Här sitter jag igen och skriver. Jag återkommer till bloggen gång på gång, med mellanrum. Det är så annorlunda nu mot när jag bloggade flitigt. Jag vill så gärna skriva. Jag tänker mycket på det och jag tror att skrivandet är bra för mig. Men, jag får inte till det. Jag tycker fortfarande att jag eller vi, ska jag väl säga, försöker få ihop vardagen med dess rutiner sedan Melvins ankomst.

Stortjejen är på Mallorca och har det varmt och skönt. Här ösregnar det och är inte varmt alls.. Längtar efter sommarvärme. Längtar efter soliga,varma dagar.

Jag undrar när stressen ska lägga sig? När ska lugnet infinna sig? Det är så mycket hela tiden, att man hinner inte och orkar knappt träffa sina vänner. Inte orkar knappt, utan orkar Inte träffa sina vänner. De riktigt vännerna finns kvar och förstår att livet med 4 kids är busy, och kanske vi möter dem igen i tunneln slut?=) När vi kommit ut från blöjbytar-sova-i-vaket-tillstånd-landet?

Inte roligt när bloggen är gnällig. Men i och för sig, jag är kanske inte gnällig, det är bara mitt liv jag pratar om och det är inte mer spännande än såhär=)

Alla the kids härhemma sover och M är ute på jobb. Bara jag vaken, men inte länge till..

Idag skulle min "mommo" fyllt 83 år. Hon hade kunnat få vara med oss än. Hon borde fått vara här.

Jag och M satt i soffan och pratade om allt roligt som ska hända i sommar. Det lät ungefär såhär:-"åhhh tänk vad kul, vi får måla klart huset och snickra klart altanen snart. Och vad spännande att se om det kommer nått gräs på den nya gräsmattan, eller om vi måste så nytt? Åh lääängtar till sommaren!"
Typ så.
Lite andra prioriteringar än för några år sedan.. Jag är nog vuxen. Man märker inte själv att man blir vuxen. Men med ansvar så blir man visst det. Det liksom smyger sig på, den där vuxenheten.

Jag gillar läget.

Nu sängen.

God natt, everyone.

//H

Inga kommentarer: