tisdag 16 december 2008

God morgon den 16 december!


Snart är det jul! Precis en vecka kvar och vi har alla julklappar kvar att ordna..Men vi tar det till helgen som kommer, vi vet vad som ska ordnas iallafall, så det är nog lungt. Maten ska också inhandlas och vi ska rulla egna köttbullar i år, ska bli intressant=)

Idag skulle vi haft julpyssel på Jullans skola på förmiddagen, skulle varit mysigt,men så vaknar hon sjuk. Hostig, snorig och halvfebrig.. så typiskt och så tråkigt!! jaja..vad ska man göra, vi pysslar på här hemma litegrann istället.

Igår var min far förbi med fru och barn. Vi fick träffa lillasyster Linnea för första gången. Hon väger halva kilot mindre än vår lille son, men såg ändå äldre ut (hon är precis 1 månad äldre),mer vaken i blicken och mer "med" om man så säger. En så söt liten trollunge! 
Vi tackar för den superfina boken och pyjamasen till Axel. Det var roligt att träffa dem igen, för första gången lekte Jonathan och Alvin tillsammans, så roligt att se! Det skiljer ca 4 månader mellan dem, dom kommer säkert ha roligt tillsammans i framtiden,många hyss kan det bli kan jag tänka mig. Och Jullan hade fullt upp med Johan och Kevin, dom två äldre busungarna=)

Många funderar på hur jag som är så liten kan få så stora barn..Ja ni...ingen aning. Min kära livmoder verkar vara en särskilt gynnsam plats att frodas och växa i.
Förlossningarna går väldigt bra och barnen har alltid varit lugna och välmående när dom sett dagens ljus. Men lite konstigt är det med mina "stora" barn..jag får ju för tusan störst barn i hela släkten och tillhör de minsta..!

Nä, nu tar vi tag i dagen, ska plocka fram strykbordet igen! Ha det så bra!
//Kram från oss


5 kommentarer:

Anonym sa...

Så det blev Axel iaf? :) Passar bra med de Julia och Alvin tycker jag :) Ha en bra dag! Kramar!

Monkeybizniz sa...

Kramar tillbax min kära annapanna!

Anonym sa...

jag är inte helt nöjd med axel, kan jag säga

Anonym sa...

men för enkelhetens skull kan ni ju bara trixa lite och kalla honom alex istället. det är ju i princip samma sak! ;)

Monkeybizniz sa...

neeee..inte alex..! Axel blir bra, men svårt var det att välja namn denna gång, men han ser ut som en liten axel, så nu blir det axel=)