söndag 6 november 2011

Sömnbrist så in i norden..

Melvin är som jag skrivit tidigare, väldigt tidig motoriskt. Väldigt snabb och aktiv. Jag får verkligen vara med annars har han något i munnen,det är svårt att få A och V att direkt städa upp efter sig i lekrummet eller någon annnanstans där de lekt, och ofta finns det smågrejer.
Och han är ju överallt på ingen tid alls, bara för mamma att springa efter. Han reser sig mot precis allt, soffa, stolar, Pippi-hus, skohyllan. Och sen tar han tag i något och glömmer att han står och hoppsan så trillar han. Han har lärt sig knepet att från sittande slänga sig fram på händerna om han ska iväg. Och han kan sätta sig upp från liggande och han kryper. Han fixar det väldigt bra. Men just att han ska upp och stå hela tiden tycker jag känns vingligt.. Han är så orädd.
Denna utveckling har gått väldigt snabbt. Och de senaste två veckorna har han sovit Enormt oroligt. Jag har inte läst nånstans, men jag antar att det hänger ihop med Melvins motoriska utveckling.? Melvin har vaknat nästan varje timme och somnar om när han ligger brevid mig, men då sover inte jag..Så jag lägger tillbaka honom och en stund senare vaknar han igen. Han skulle kunna få sova i våran säng om det inte vore för V som nattvandrar till oss varje natt och är som en propeller i sängen och kommer tillbaka när vi bär honom i egen säng.
Nattcirkusen är inte rolig. Och jag har nog egentligen inte sovit alls på två veckor. Jag fick sovmorgon igår o sov till 11.30. Det var oändligt skönt. Men det behövs mer..
Till på köpet kom magsjukan på A och V. Just till höstlovet när vi alla var lediga och M var hemma för en gångsskull. Men, men vad göra? Bita ihop eller bryta ihop.? Jag väljer väl de tidigare och hoppas att Mellelelle snart sover gott på nätterna igen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: