onsdag 9 december 2009

Min syster Virvelvind

Min syster har varit här hos oss i en vecka, några dagar hos oss och några dagar uppe i Pajala. Min syster är som en virvelvind, hon öppnar dörren och utbrister "-tada! här kommer jag!" Hon stormar in, sprider sina saker ,lite här- lite där, tar upp plats, hinner med alla barn nästan samtidigt, och hon hörs och känns i varenda vrå, så länge hon är i huset.

Barnen älskar henne, hon är lite som..en rolig fröken med en stor olikfärgad hatt med fjädrar, som skrattar,dansar och skojar..Hon lär J att sticka, hon leker med barnen och förbarmar sig över min kanin som varit lite "lost" de senaste åren..;) Hon stickar strumpor och hon har dansuppvisningar, hon är rolig, det är så mycket Liv i henne.

Hon säger att hon alltid varit i min skugga. Men, som storasyster föds man med ansvar, som man bär hela livet..man är äldst, man måste kunna och veta, man ska vara duktig. Syster min, hon får slappna av, så frågan är vem som skuggar vem=)??

Du frågade mig om jag inte ska nämna dig i min blogg, nu har jag gjort det min syster Virvelvind. Vi ses snart igen! Kram

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Men Hedda då! :) vad fint du skrivit om mig. Blir nästan lite rörd. Det låter riktigt bra ju - fin beskrivning av mig. Härligt! Älskar dig! Å trion barn du har! Kommer snart!! Kram

Anonym sa...

Det var verkligen en passande beskrivning på Madeleine.