tisdag 10 mars 2009

kvällskvist..


Jag och Alvin busade i soffan och tog kort med datorkameran det tyckte han var så kul. Gick inte att få en seriös bild på han, han bara spexade hela tiden. Det han håller i handen är fjärrkontrollen som han absolut skulle ha med på bild.

Nu är vi hemma igen efter att varit spridda lite varstans. M hemma från Frankrike och vi hemma från Pajala. Vi har haft det bra allihop, skönt att vara hos mamma. Vi träffade Fru J och småsyskonen och Kära Faster var och fikade och åt med oss, trevligt! För första gången sedan jag lämnade Pajala kände jag för en sekund, men bara EN en liten känsla av Hemlängtan. Vet inte till vad egentligen, tryggheten kanske, för nog var det tryggt att växa upp där. Kanske jag mest kände att jag gärna skulle se mina barn växa upp där. Inte saknade jag nått, vi hade det väldigt bra. Men, jag kommer aldrig att flytta tillbaka och mina barn kommer inte växa upp där, men det är skönt att mamma och pappa finns där, då får man ju alltid återvända=)
Men vi tackar mommo för en mysig vecka! Och vi kommer säkert snart igen.

Var och promenerade med Fru M i veckan, hon är en kär vän verkligen. Jag har inte supermånga vänner, men ändå rätt många som jag känner att jag står när och bryr mig riktigt mycket om. Fru M är en av dom, vi har känt varandra sedan lekis . När jag kom hem efter våran promenad kände jag mig väldigt glad , känner mig ofta så när jag pratat med henne, vet inte varför, men det betyder att hon påverkar mig mycket positivt=)

Idag skulle lille Vilmer få vaccin, men eftersom han fortfarande är lite förkyld, så sköt vi fram det en vecka.

Min M är ute och svirar med jobbet, men skulle anlända om ca en timme, så jag ska nog vänta. Kanske skulle ta tag i alla foton..japp, det ska jag göra! Trevlig kväll!

//H




1 kommentar:

Anonym sa...

Riktig busunge han är :) det är en väldigt fin bild på er tillsammans! många kramar!