tisdag 19 januari 2010

Nya tag!

Efter lite mer än tre-års föräldraledighet ska jag snart börja jobba igen. Det ska bli Riktigt roligt, jag är taggad och otroligt motiverad till att jobba och komma ut bland arbetskamrater igen=) Jag har inte jobbat alls sedan vi flyttade hit upp ifrån Karlstad, men det kommer att lösa sig. Jag hoppas att min utbildning som jag nu läser också hjälper mig till jobb.
Fördelar med att jobba:
-Man får äta lunch och faktiskt hinna se vad man stoppar i sig
-Man får gå på toaletten, ostört.
-Man får ha rast
-Man får prata med vuxna människor
-Man får längta hem och få "riktiga" helger igen
-Man tjänar pengar

Många fördelar =) Jag har trivts riktigt bra hemma med mina barn. Jag har alltid älskat ungar och allt runt i kring dem, men nu börjar jag bli "klar" härhemma känner jag. V har fått plats på förskola och A får byta förskola så de hamnar på samma. Inte på samma avdelning blir det, A får gå över till storbarns, men det tror jag blir jättebra för honom.
Innan A skulle börja dagis hade jag ångest över att lämna honom, med V känner jag inte så. Jag tror han kommer tycka det är riktigt roligt att börja och det känns faktiskt lugnt. Är nog också för att jag är så redo för att börja jobba=)

Nästa vecka börjar A inskolas, veckan därpå V.

Året hemma med V har varit mysigt. Liite väl stressigt måste jag ju erkänna, nästan så jag tog mig vatten över huvudet när jag samtidigt som jag är hemma med dessa två ska läsa också..Det var lite väl ambitiöst, jo, jag har fixat det, men jag har verkligen fått prioritera bort en hel del.

Nu gnäller småttingarna och det börjar bli sovdags för den minsta.

Ha det bra! //H

1 kommentar:

eva sa...

Hej Heidi!

Åh vad jag önskar dig mycket lycka till. Det kommer att går så bra så bra. Ser fram emot att läsa mer om det. Vad blir det för jobb?
Lycka till och ha det gott
kramar i masser