måndag 2 februari 2009

Första hjälpen

Dagens middag=) För vi har inte varit hemma...

Mailade lite med Fru A imorse och hon skulle på en Första hjälpen kurs.
 Jag tänkte att det vore bra att friska upp minnet för mig också, länge sen man gick en sån kurs, alltid bra att uppdatera sig lite. Speciellt nu när jag har barn också hemma känner jag, jag vill verkligen lära mig det en gång till.  

Några timmar senare är jag mitt i att lyssna till en kvinna från Röda Korset som berättar om första hjälpen! Vi går ju till Kyrkis på måndagar, men har inte varit där sedan Wilmer föddes. Just denna måndag skulle alla mammor få gå en första hjälpen kurs hade dom bestämt. Jättebra initiativ! Och,vilket sammanträffande=) 
Jag lyssnade till det jag kunde, var väl inte riktigt lätt att koncentrera sig med tre barn med + alla andras barn.. Men , nått gick säkert in..

Vilket solsken vi haft nu i 3 dagar!! Så ljus och fint! Det är ljust före åtta på morgonen och inte helt mörkt ens vid denna tid 16.37 ahhhh! Vi går definitivt mot ljusare tider!!

Vi har möblerat om härhemma ,så fint det blev! Känns som att det är ju såhär vi skulle haft hela tiden, blev mycket mer utrymme och luftigare.  //Vi

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle faktiskt vilja gå en för barn nu. Känns ju för surt om nåt skulle hända med barnen (vilket det ju faktiskt gjort! men det gick ju bra trots att jag gjorde HELT fel) Är ju en helt annan kurs med första hjälpen för vuxna. Men nu sitter en del kan jag säga dig för vi gick en 6-timmarskurs med massor av praktiska övningar så jag har numera en egen docka att öva på här hemma :)