tisdag 24 februari 2009

Semladax

Ungar är ganska roliga att lyssna på. Jullan hade en kompis som sov över här från lördag till söndag. Tjejerna satt och tittade på Melodifestivalen och åt godis, medan jag satt och pysslade vid köksbordet och lyssnade på musiken med "halva örat" . Tjejerna resonerar kring kläder och dans och musik med mera,sen kommer en rätt kul diskussion

J: Asså, hon måste ju vara gammal!
A: Jaaa, jättegammal ser hon ut!
J: Ja, säkert 17 eller 18 år minst!
A : Jaaa, eller kanske till och med 20..

Hmmm..och HUR gammal är då jag????

Var och hälsade på Kusin A med familj idag, trevligt! Var på deras dop i söndags också, jättefint.

Sen vidare till BVC för att väga och mäta W, han är 62 cm lång och 7135 g nu. Han är så himla söt! Så otroligt snäll, igår somnade han kl 20:00 och sov till midnatt, åt i ca 10 minuter och sov sedan vidare till klockan 06.00. Men han blev väckt av oss andra, han hade säkert sussat vidare ett tag till.
Det var några andra som också somnade vid 20.00 igår, jag och M. M sövde A och jag la mig på soffan för att se mitt nya favoritprogram "Familjen Annorlunda", hann inte se mer än reklamen innan programmet började förrän jag sov. Vaknade kl 21 och väckte M som sussade sött brevid A, han kom ner och vi somnade båda två omgående på soffan. Men vaknade desto piggare imorse! Skönt att sova ordentligt nån natt då och då..

Otroligt mycket snö har vi fått, säkert 30-35 cm på några dagar, så det är så fint ute. Idag var det blå himmel och sol på nysnön så det var så vackert ute.

Nej, nu ska vi äta varsin semla innan ungarna ska isäng, blev lite senare för dem ikväll.

Nattinatt!   //Vi

Inga kommentarer: