söndag 21 juni 2009

EMMALJUNGA ala 1986!!!


Nu har jag hittat den! Syskonvagnen jag ville ha till pojkarna. En fin Emmaljunga från 1986. Jag hittade den i Gällivare på Blocket och skickade för skoj skull iväg ett mail om att jag var intresserad och ifall dom var på väg åt Luletrakterna kunde dom höra av sig till mig. Och, det visade sig, att dom var på väg till Lule redan följande dag, så nu är vagnen hos oss! Och jag är supernöjd! Den är i perfekt skick, vi satte på Teutonians luftdäck på den, så nu rullar den Utmärkt!= )  Vagnarna från förr är så Bra, inga krusiduller, bara Riktigt funktionella och slittåliga.  Så nu ska vi rulla fram med denna.  Kram från oss

3 kommentarer:

Fru L sa...

cool! är det stora vita hjul som original? hade sett ännu coolare ut (fast det är ju inte utseende utan funktionalitet som räknas - jag vet)
det enda nackdelen med gamla vagnar är väl att de knarrar och har en tendens att vara stora, men syskonvagnarna är väl lika stora idag. vad har du gjort med din röda?snart är vagn-eran över, både bu och bä det där..men i stockholm SKA Pelle vara vagnsittare, den saken är säker! vad har jag gett mig in i?

Monkeybizniz sa...

Det är mellanstora vita däck till, dom var bra dom med, en vagnen rullar som en dröm med luftdäcken! Extra bra i och med att det är en syskonvagn också, blir ju annars lite tungt att köra.
Pappas Fru A har den röda vagnen.

Tråkigt när vagneran tar slut..vad ska jag då göra? Börja samla på dem och renovera upp dem kanske och sen sälja vidare =) Hmm..det där var ju en ide...

Fru L sa...

haha, ja det får du göra! kanske skaffa nån liten knähund eller katt att köra omkring..nejfan, ni har ju kaninen!
Du är verkligen en vagnknarkare! :)