fredag 30 oktober 2009

Människor kommer och går..

Jag har funderat lite nu på senare tid på vänner.. Hur dom faktiskt kommer och går. Vissa kommer och betyder mycket under en period i livet, som stöd, som sällskap, kanske som en hjälp. Sedan svänger livet och man går åt olika håll och hörs mer sällan. Så är det. Ibland känns det mer när någon försvinner, ibland mindre. 

Jag har bott på många ställen (haha, det vet ni) och har fått kontakter överallt. Ja, helt osocial är jag inte.;) Sen har vi flyttat och lämnat kvar, men också blivit lämnade av andra som flyttat. En del tror man att man kommer att hålla kontakten med, men det visar sig vara fel och de man inte anar kommer finnas kvar utvecklar man kontakten med, och blir närmare vänner. Det är ganska lustigt hur det kan bli.

Det finns några speciella vänner jag saknar alldeles extra,extra mycket, ingen nämnd ingen glömd. En är ute i världen, en söker jobb, en studerar för att bli något stort, en söker sig själv, några har bara fullt upp med sitt precis som jag. Vi hade våran tid då och bor nu på olika ställen och livet har tagit oss på olika vägar..Vi kommer nog inte umgås igen på samma sätt..Fast vem vet egentligen det..?
Men ändå när man ses, så är det detsamma. Jag önskar jag kunde samla alla här, ja, ni kan väl flytta hit till Sävast till oss=)? Så härligt det skulle vara.
 
Alla ni har i allafall en speciell plats i mitt hjärta och är alltid välkomna här. Usch vad jag kan sakna många emellanåt. Men önskar alla allt, ALLT gott=)

Lite funderingar från mig en fredagkväll ! Nu väntar sängen . Godnattkram!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Alldeles riktigt, syster.
Varje människa vi möter sätter sina spår, mer eller mindre. Var människa är vår lärare. :)
Men... vilka djupa funderingar du har, syster!

eva sa...

Åh du har så rätt, djupa tankar som är tänkvärda tankar :) Märkligt som livet utvecklar sig, inte alltid som man trott. Hur som helst kommer vissa nära en på ett speciellt sätt, du är en av dem i mit liv :) och jag önskar också att vi bodde på high street i Meonstoke som förut ;) eller rent utav i sävast :) och vem vet hur framtiden blir... Den är som alltid oförutsägbar. Många kramar till min fina vän heidi!!