måndag 10 oktober 2011

Detta med wordfeud..

Jag har Aldrig gillat Alfapet. Det går för långsamt, man ska tääänka och tänka.

Och inte är det särskilt socialt för att vara ett sällskapsspel, tycker iallafall jag. När man väl spelar kan man ju spela Och ha kul, skratta alltså, som i charader, tycker jag då.
Men sen har vi Kära A. Som tycker det är jättekul. Hon sitter och finulerar på ord och hur hon än gör, får hon dit ord som ger henne minst 78 poäng. Och så blir det min tur och jag blir glad när jag får till HUND, 16 poäng, eller nått. Och fort ska det gå:) Så när Kära A bodde hos mig under en tid, blev det en del Alfapet och jag gjorde väl mitt bästa men vann nog inte en enda gång.

Och så nu detta Wordfeud. Det passar Perfekt till min lilla iphone! Den är med mig överallt, jag kan kika in och spela lite nu och då. Väldigt bra nu när jag är förkyld och även ofta ensam på kvällarna. Alfapet har hittat sitt rätta element;)

Man blir väl bättre och lär sig ju mer man spelar.
Snart får jag också 78 poäng på nått litet ord som AJ, vänta bara:)..

2 kommentarer:

Anna sa...

Det var tider det! När vi var sambos och åt banana split, blåbärspajer m.m. varje helg och spelade alfapet eller cranium :D

Monkeybizniz sa...

Jag vet..! Miss U so much:(