fredag 7 oktober 2011

Sommar och regn

Sommaren som gick var fantastisk, det har inte undgått någon. Det var inte många dagar det regnade, solen var framme den största delen av sommaren, det vill säga dygnet runt.Att solen aldrig går ner och att det är dagsljus hela dygnet är så självklart, när jag var liten trodde jag det var så överallt. Det är ju det som är sommar, ljuset! En promenad vid midnatt i solsken, det är alldeles tyst och lugnt ute, ingen trafik, allt är bara lugnt.. Det är så vackert och speciellt.
Sommaren som gick var för oss i familjen den stressigaste någonsin på många sätt så tack och lov för att vi iallafall hade tur med vädret;)

Den senaste tiden kan man knappast kalla.. Solig:)? Uj vad det har regnat.. Och klagar man får man höra: " ja, men vi hade ju en sån fin sommar!".
Ja, det hade vi, men jag är inte desto lyckligare av detta ösregn för det.

Så nu önskar jag lite solsken innan snön kommer och tar över..

På bilden är vi i Lycksele djurpark. Det blev årets semestertripp, kort och intensivt, men lyckat på alla sätt och vis. Vilmer visade mig "Opple"-Stampe. En av kaninerna där var väldigt lik våran Stampe som flugit till kaninhimlen. Och den "Opplen" ville Vilmer att vi skulle ta med hem.

Nu ska vi se på film.. Eller jag vet inte.. Jag tror jag går och sover och vaknar förhoppningsvis frisk imorgon!

God natt!!

Inga kommentarer: