onsdag 21 januari 2009

Mitt liv vs. Victoria Silvstedts




På fyran började en serie igår om Vickans perfekta liv. Var lite kul att få en titt i glamourens värld efter gårdagen.. En tjej som kräks, en två-åring trotsig som tusan och en liten bebis som bajsar tio ggr /dag, det är liksom min glamourösa dag. Limousiner, svindyra klänningar och galor ena dagen efter den andra för Vickan.. För H, ca 14 blöjor / dag, föräldramöte, ev biblioteksbesök, storhandla, smink om jag hinner..! Hmm, vart tog glamouren vägen? Ut genom dörren for den och in blåste tre barn haha

Nej,nej, så illa är det inte alls de=) Jag älskar våran vardag, älskar våra små. Jag skulle vilja byta dag med Vickan , hon kan få vara här så kan jag få åka limousin. Men jag hade ju faktiskt längtat så till mina barn att jag inte vill byta liv med henne ändå.

Men nog vore det ju lite roligt om man kunde mixa ihop de lite.. Jag kan ju komma till föräldramötet i limousin, och varför inte amma i en Versace-klänning? Ta en promenad med vagnen i ett par Gucciskor. Ja, det vore ju nått..

Man kan ju knappast påstå att våra liv är särskilt lika.. På fredag ska jag förhoppningsvis på en promenad med min kära vän C, om hon vill träffa mig förstås, kanske är rädd för magsjukan...Hursomhelst, det är vardagsglamour för mig just nu. Komma iväg på en promenad, bara jag och en kompis, utan barn. När jag friskat huvudet lite, är det skönt att komma in till familjen igen, det är precis där jag vill vara. Ha en bra dag! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh so funny! Your blog is lots of fun to read. Hope everyone feels better soon.