söndag 18 januari 2009

Små funderingar



Helgen gick fort, vi tog en liten promenad i lördags, här ser ni min fina vagn=) Oj, vad vi är nöjda med den, den rullar så lätt fast det är snö och fast den är så stor som den är.
I fredags var det Lets Dance,Jullan undrade vart Mojje tagit vägen. Jag förklarar att han fått en hjärtinfarkt och inte kan vara med längre och vi pratar lite om att det är ovanligt att få det i hans ålder, han är ju så ung. Det går ett bra tag, sen kommer J och frågar om barn också kan få hjärtinfarkt.. _Nej säger jag, det brukar man inte få och jag säger att hon inte behöver oroa sig alls för de. Men då säger hon" Mamma, du sa att det var  ovanligt att så unga som Mojje får det, då kan det ju hända att barn också får det.." 
Ja..vad säger man. Jag försökte säga att Mojje var ung när han fick det ,men barn är alldeles för unga för att få det. Hon funderade mycket på det där. Hon frågar mycket just nu och funderar mycket, det är som att hon insett att världen inte är så bekymmerslös som den kan kännas vara när man är liten.. Lilla gumman, tänk vad mycket hon har att lära sig om törnar och krokiga stigar i livet.

Idag var vi och hälsade på Famljen L ,äntligen!=) Så trevligt och så fort tiden gick! Vi åt pizza och surrade på om det ena och det andra. Hoppas vi ses snart igen!

Nu ska ci gå sussa sött som Wilmer gör på bilden ovanför. Nattinatt! //Vi


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad söt han är Wilmer. :) Julia börjar verkligen bli stor nu. Tiden går väldigt fort. Känns som igår hon snodde mina saker och sprang till H så fort hennes knubbiga ben bar ;) Många pussar å kramar!/ A