tisdag 20 januari 2009

Supermamman!

God morgon!

Idag är jag piggare efter min totala kollaps igår, herregud så trött jag var! Somnade vid 23:30-tiden och lille Wilmer sov från 23.30 ända till 7 på morgonen. Han sover verkligen bra på nätterna!

Charlotte, ojojoj! Grattis till de fina priserna på Idrottsgalan igår.

Vi har en äkta två-åring härhemma.. En liten kille som mest säger "Min!" och "Nej!!!" 
-Hela tiden.
Han är i den så kallade TROTS åldern och det känns kan jag säga. Han har enorm vilja den lille mannen. Minns att hans syster också var jobbigast i två -årsåldern. Han är fantastiskt charmig och säger roliga saker, men också otroligt jobbig mellan varven. Gnäller och bryter ihop för minsta lilla. Ett ,två tre, fyra ,fem sex, sju ,åtta, nio ,tio... brukar jag räkna, ta ett djupt andetag och på något pedagogiskt sätt försöka lösa situationen. Jag försöker ha tålamod med honom och förklara för honom, men ibland känns det aningen hopplöst och man ryter till"Nej A!!" - och får sedan dåligt samvete för att man höjde rösten..=( Sen tänker man varenda kväll, -"Imorgon ska jag inte ryta till honom min älskade son, imorgon ska jag ha mer tålamod, imorgon ska vi läsa ALLA Totte-böckerna, imorgon ska jag vara världens gulligaste och snällaste mamma.." Sen har jag, som dom flesta andra föräldrar rätt höga krav på mitt föräldraskap, vill att alla våra tre monkies ska få Tid med oss. Kvalitetstid, när man leker med dem, pysslar etc, varje dag. Våra ungar är helt fantastiska, men nog blir man trött ibland!

Idag ska jag vara en Supermamma..;)        Kram //H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supermami! Tjoho... och snart fyller Alvin år. :p Vad önskar han sig? Vad behöver han? Gudmor/världens bästa moster fixar.
Kram

Anonym sa...

Heidi! Menar du att du GLÖMT 3-årstrotsen??? Oh God, detta är uppvärmningen. Jag bävar.
Puss å kram Alex